חדרי קירור לפרחים

חדר קירור שמתאים לצרכי העסק

בדרך כל לחדרי קירור לפרחים ייבנו עבור משתלות וחנויות פרחים אך לעתים יש מקומות ציבוריים שמוכרים פרחים, כמו למשל בתי חולים, שיקימו בתוכם מתחם ממזוג יותר בו הפרחים יוכלו להישמר בצורה המושלמת. חדר הקירור חייב לעמוד בכמה פרמטרים כאשר בראש ובראשונה הוא חייב להתאים לשימוש של בעל העסק, לכן יש לבנות אותו בתכנון קפדני עד הפרט הקטן ביותר החל מהחומרים שתבחרו להשתמש בהם ועד למבנה הפנימי שלו, כמו למשל עם מדפים או בלי מדפים וכן הלאה. כמו כן, על החדר להיות חסכוני בעלויות השוטפות שלו ולשם כך יש כמה אפשרויות.

כיצד מביאים ליעילות אנרגטית בבנייה חדרי קירור לפרחים?

  • כדי שחדר הקירור יהיה יעיל אנרגטית כדי לחסוך בעלויות התפעול השוטפות, יש צורך תחילה שהחדר יהיה מבודד לחלוטין. גם כאשר בונים חדרי קירור לפרחים וגם כאשר בונים חדרי קירור למטרות אחרות כמו למשל לאחסון תרופות או לאחסון מזון, וכמובן חדרי הקפאה, יש צורך בבידוד נכון של שכבות רבות שיונחו בצורת סנדוויץ. בחוץ בדרך כלל השכבות יהיו של פלדה מגולוונת או אלומיניום כאשר ניתן לשלב גם נירוסטה, כאשר בפנים אפשר להניח איטונג, אפשר להניח פוליאוריטן ועוד חומרים מבודדים אחרים.
  • החיסכון האנרגטי יתקבל גם כאשר תבחרו יחידות קירור חסכוניות. בחירת יחידת הקירור שקולה ממש לבחירת מזגן. ככל שתבחרו מערכת מיזוג אוויר לבית יעילה חסכונית יותר בטווח הארוך תחזירו את ההשקעה שלכם, כי לרוב מדובר במערכות מיזוג אוויר יקרות יותר. כך למעשה המשוואה נשארת גם כאשר בוחרים יחידות קירור לחדרי הקירור החדשים שלכם ולכן חשוב לחשוב על הטווח הארוך ולא על הטווח הקצר.
  • מעבר לבידוד התרמי שאפשר לקבל בחדר הקירור, בידוד שחייב להיות מושלם ואטום לחלוטין באופן הרמטי, יש צורך לחשוב על מקרים בלתי מתכוננים כמו למשל דלת שנשארה פתוחה, יחידת הקירור שהפסיקה לפעולה וכן הלאה. אמנם מקרים כאלו לא אמורים להתרחש אך כולנו עושים טעויות וגם טעויות טכניות תמיד אפשריות, ולכן יש צורך במערכת בקרה שתשלוט על כל האירועים האלו ולכל הפחות תתריע בפנינו כדי שנדע לפעול.