שתילה ותחזוקה של פרחים בגינות פרטיות וציבוריות

האמת היא שאין כמעט אדם אחד בעולם כולו שלא חושב שפרח הוא סימן למשהו נעים וטוב, ורוב האנשים שמחים להביט על פרחים מלבלבים רוב ימות השנה. פרחים דורשים שתילה מקצועית ותחזוקה לאורך זמן. למרות העמידות שלהם והאופן בו הם מסתגלים לתנאים סביבתיים קיצוניים, פרחים נחשבים רגישים בהשוואה לעצים או צמחים. ההנחיות העיקריות עבור שתילה ותחזוקה של פרחים בגינות פרטיות וציבוריות כוללות את הנושאים הבאים:

א. עבודות הכשרה – שתילה מתבצעת רק לאחר עבודות הכשרה יסודיות. יש להדביר עשבים, מזיקים ומחלות קרקע. לאחר מכן חשוב לנקות פסולת ולטפל בצמחיה קיימת על מנת למנוע התנגשות או מאבקים על טריטוריות.

ב. תחזוקה – הדגש העיקרי בתחזוקה הוא על זיבול ודישון. בחלק מהגינות הציבוריות נדרשים גם עיבודי קרקע, אולם בגינה פרטית אין צורך בפעולה מן הסוג הזה. מעבר לכך, פריסת מערכת השקיה תת קרקעית ושימוש בשרוולים לצנרת יכולים למנוע הרבה נזקים בלתי הפיכים.

ג. חידוש – עבודות שתילה ותחזוקה של פרחים בתוך גינות פרטיות או ציבוריות כוללות לעיתים קרובות חידוש והחלפה. יש לבצע את עבודות השתילה על פי תכניות ברורות ולהכין מחדש את השטח במידת הצורך.

כיצד מטפלים במחלות, מזיקים ושיחים? פרחים צבעוניים

אחת מן הבעיות הגדולות ביותר של שתילה ותחזוקה של פרחים היא ללא כל צל של ספק הופעת מחלות. מומלץ לבדוק בקביעות וברציפות את התפתחות הפרחים, לנקוט באמצעים הדרושים למניעת מחלות ולהדביר מזיקים על בסיס קבוע. מבחינת שיחים, יש לחדש ולדלל את הצמחים ולזכור כי כל צמחיה דורשת גיזום בתדירות התואמת את קצב הגדילה.

ההבדלים בין שתילה ותחזוקה של פרחים בגינות פרטיות או ציבוריות קשורים בעיקר אל היקף השטח. בעוד בגינה פרטית קל יותר לבצע את התחזוקה בתוך מקום סגור ולעקוב אחר ההתפתחות, בגינה ציבורית נדרשת מעורבות של מספר אנשי מקצוע. עם זאת, אין לוותר על פעולות השתילה והתחזוקה. ככל שהפעולות הללו יהיו איכותיות יותר, כך ניתן להבטיח את העמידות של הפרחים לאורך זמן.