עיצוב גינות – עשה זאת בעצמך

עיצוב של גינות הוא כיום ממש תורה בפני עצמה ועל מנת לעצב את הגינה שלכם בצורה טובה ובהתאמה לתנאי השטח בו מדובר יש לפעול בצורה יסודית. האמת היא כי טיפים לגננים חובבים יכולים לשפר את איכות החיים, ולשנות את המראה של הגינה או החצר מקצה אל קצה. מי שרוצה לעצב את הגינה בעצמו צריך להתחיל בהגדרה של צרכים, מטרות ובעיקר שימושים. כך ניתן למנוע הוצאות בלתי רצויות ולהבטיח השקעה כלכלית מתאימה. ההבדלים העיקריים באים לידי ביטוי בגינות אשר מיועדות למשחק, אירוח, ישיבה שקטה, מרגוע, גידול צמחי תבלין, טבילה במים או הנאה אסתטית בלבד. אחרי שמחליטים על השימוש העיקרי של הגינה קל יותר לעצב אותה וליהנות ממנה לאורך זמן.

בשלב השני של עיצוב גינות רצוי לרכוש ידע על עולם הצומח. עיצוב נוף דורש ראייה לטווח רחוק ושימוש במגוון אפשרויות דקורטיביות.

אלו האמצעים העיקריים אותם ניתן לנצל לצורך עיצוב גינות באופן עצמאי:

–          שבילים

–          רחבות

–          דרכי גישה

–          דקים

–          פרגולות

–          תאורת גן

–          בריכות נוי

–          מערכות השקיה

כמה עולה לעצב את הגינה לבד?לטפח גינה

מבחינת עלויות ומחירים, עיצוב גינות מבוסס על נתונים סובייקטיביים המושפעים מגודל החצר, סוג הריהוט, מספר הצמחים והפרחים, הוצאות התחזוקה וכן הלאה. יחד עם זאת, אפשר להתחיל בעיצוב של הגינה עם תקציב של מאות שקלים בלבד. גינה מתוכננת היטב ומתוחזקת ברמה גבוהה נוטה להתפתח לבדה. היא לא מאבדת את יופיה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים ועל כן ההשקעה בה משתלמת.

לסיכום, גינה דורשת לא מעט זמן פנוי והקצאת משאבים כלכליים. חשוב ליהנות מהתהליך ולא לחפש רק אחר השורה התחתונה. כדאי להכניס את הטיפול בגינה ללוח הזמנים הפרטי, לערב את בני המשפחה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. זכרו כי השקעה בגינה נעשית לטווח ארוך ואל תצפו לראות תוצאות מיידיות. כך תוכלו לנצל את הגינה ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מהבית ומאיכות החיים.