תאורת גינה – עיצוב וטיפים

חשיבותה של תאורת גינה

אם אתם גרים בבית עם גינה או אם יש בדירתכם מרפסת ובה עציצים, שימוש בתאורה חיצונית ישפר מאוד את חווית השהיה במקום ובנוסף יגביר את רמת הבטיחות בלילה. הוספה של תאורה צבעונית ומעניינת תהפוך את הגינה שלכן למקום מיוחד ויפה בהרבה. כדי לבחור תאורה חיצונית, כדאי להבין מהי התאורה המתאימה ביותר לגינתכם. האם יש באפשרותכם לחבר את מערכת התאורה לחשמל או שמא יש צורך בסוללות או בתאורה סולרית. מה עוצמת התאורה שתרצו, האם יש צורך בזרקורים באזורים מסוימים ועוד. כדאי לחשוב היטב בכדי לקבל את ההחלטה האופטימלית. במידה ואינכם בטוחים, כדאי להיוועץ באיש מקצוע בנוגע לסוג הנורות ועוצמתן ובנושאים טכניים נוספים.

סוגי תאורה חיצונית

  • תאורת גינהתאורת ליבון והלוגן – עד לפני מספר שנים, גופי התאורה החיצוניים היו מבוססים על נורות ליבון רגילות או צבעוניות וכן נורות הלוגן עוצמתיות במיוחד אשר יועדו לזרקורים. חסרונן המרכזי של נורות אלו הוא באנרגיה הרבה המבוזבזת בצורת חום ובאורך החיים הקצר שלהן. למרות מחירן הראשוני הנמוך, נורות מסוג זה עולות לנו כסף רב במהלך הזמן ועל כן, השימוש בהן פסק כמעט לחלוטין.
  • תאורת לד – כיום, רובן המוחלט של יחידות התאורה, חיצוניות ופנימיות כאחת, מבוססות על נורות לד. נורות אלו מתאפיינות בצריכת אנרגיה נמוכה בעוד עוצמת התאורה שלהן אינה פחותה משל נורות ליבון ואף עולה עליה. נוסף על כך, ניתן להשיג נורות לד בצבעים ובגדלים שונים, כיד הדמיון הטובה עליכם. בשל הניצולת הטובה של נורות אלו, ניתן לטעון אותם באמצעות פנלים סולריים ובכך לחסוך את הצורך באספקת חשמל ישירה הכרוכה בחוטים ארוכים ומסורבלים. יתרון נוסף של תאורת לד הוא אורך החיים המרשים של הנורות. בעוד נורת ליבון דורשת החלפה לעתים קרובות, נורת לד עשויה לשרוד שנים רבות ללא צורך בהחלפה כך שהחיסכון בשימוש בנורות אלו הינו כפול.

כיצד נדע באיזו מערכת לבחור

על מנת לקבל החלטה מושכלת בנוגע לבחירת המערכת המתאימה לנו, כדאי להיוועץ במומחה תאורה. כל שעליכם לעשות הוא לבחון את השטח ולהחליט כמה אור תרצו ובאילו גוונים. לאחר מכן בדקו האם קיימת גישה נוחה לחיבור חשמלי. בבואכם לרכוש את המערכת, היוועצו באיש התאורה על מנת לבחור את הנורות ובתי הנורה המתאימים לכם וכן את הדרייברים ואת האביזרים הנלווים המתאימים לנורה בדיוק. שימוש ברכיבים שאינם מתאימים יגרום לנזק במערכת ועל כן חשוב לוודא מספר פעמים כי הרכיבים השונים תואמים אחד לשני. אם ברצונכם לתכנן את המערכת בעצמכם, אין העניין מורכב כל כך. רצוי לוודא כי אתם מבינים את אופן ההתקנה וכי יש ברשותכם כל הרכיבים הדרושים על מנת שהמערכת תפעל כראוי. בהתקנת המערכת בחוץ חשוב לוודא כי החיבורים השונים אטומים למים על מנת להימנע מתקלות.