המדריך המלא לגנן המתחיל

גינון הוא חלק מתחום רחב שעשוי להבטיח פרנסה וקריירה מאתגרת. אפשר לעסוק בגינון כתחביב או באופן מקצועי, להשתמש בניסיון העבר על מנת להציע המון שירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים וגם לשלב בין העולמות. מצד שני, לא כל מי שאוהב גינון אכן יודע כיצד לעסוק בענף ולכן עליו להכיר את כללי המפתח.

אלו יסודות הגינון והעקרונות שעליהם חשוב לשמור במהלך היכרות ראשונית עם התחום:

 

א. בחירת ציוד וכלי עבודה – גנן מתחיל נמדד לפי הציוד וכלי העבודה שבהם הוא משתמש. אפילו גנן מנוסה עם כישרון מלידה לא יכול לבצע את עבודתו כהלכה במידה ואין לו ציוד מתאים, לכן צריך להשקיע לפחות חלק מההון הראשוני ברכישתו. ניתן לחסוך בהוצאות על ידי השוואה בין סוגים שונים של ציוד ואפשר גם לשאוב השראה מהמלצות של אנשי מקצוע אחרים.

 

ב. שימוש בנגרר – נגרר הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של הגנן. בעזרת חיבור נגרר לרכב פרטי או מסחרי אפשר להביא כמויות גדולות של שתילים, שקי אדמה וחול, ציוד וכלי עבודה לפרויקטים מורכבים ולהחזיר במהירות את ההשקעה. בשביל להשתמש בנגרר צריך רק לדעת איך לחבר אותו לרכב וכמובן לשמור על כללי הבטיחות.

 

ג. הזנה ותחזוקה – גנן מתחיל שרוצה שימשיכו להזמין אותו חייב לדאוג לתחזוקה של הגינה או החצר עבור הלקוח. התחזוקה מבוססת על הזנה, כי בעזרתה ניתן לתת לצמחים את המינרלים שלהם הם זקוקים ולדאוג להם מבחינת ברזל, נחושת, אבץ, ניקל ועוד.

אוויר, אור, אדמה ומים – האלמנטים של גינון

אף גנן לא יכול לעסוק בתחום באופן מקצועי בלי להכיר את האלמנטים הבסיסיים של המקצוע. ברשימה זו נכללים אוויר, אור, אדמה ומים ולכל אחד מהם השפעה אחרת. כך למשל כל הצמחים זקוקים לאוויר וניזונים מחמצן, פחמן דו חמצני וחנקן, בעוד לאדמה תפקידים שונים.

בנוסף, כל הצמחים באשר הם זקוקים לאור בשביל לבצע פוטוסינתזה והם צריכים גם השקיה קבועה. גנן שדואג לתנאים הסביבתיים הללו בעזרת אור, אוויר, אדמה וחמצן ישיג את מטרתו ואת הגינה היפה ביותר.