פתרונות הצללה בגנים ציבוריים

גינון במקומות ציבוריים מחייב בין היתר גם התאמה של פתרונות הצללה. מלבד החשיבות של הצללה עבור האנשים שמגיעים לגינה, פתרונות מן הסוג הזה גם מיועדים לצמחים ולעצים עצמם ויש להם מספר יתרונות משמעותיים:

הצללת מפתחים גדולים – רשת צל היא הדרך הטובה ביותר להבטיח הצללה אפקטיבית עבור מפתחים גדולים. לחילופין, אפשר להתקין רשת צל גדולה ולצידה איזורים מסוימים גם פרגולות מאלומיניום. ניתן לשלב את רשת הצל ואת הפרגולה בגנים ציבוריים, בגני משחקים, במוסדות חינוך ועוד.

עמידה בתקנים – רשתות צל ופרגולות אלומיניום עומדות בתקנים מחמירים, כולל אישור לתקן אש. ניתן להתקין רשתות צל בגנים ציבוריים וסביב בריכות שחייה, אולמות אירועים ובתי חולים. העמידה בתקנים מוכיחה עד כמה פתרונות הצללה הן חלק חשוב בעיצוב של גנים ציבוריים.

עמידות – פתרונות הצללה בגנים ציבוריים צריכים להיות עמידים בפני קרני השמש ופגעי מזג האוויר. אפשרות אחת היא להתקין רשת צל פשוטה ולהוריד בעזרתה את הטמפרטורות במשטח המוצל, בעוד אפשרות שנייה היא לבנות פרגולות מאלומיניום. אלומיניום הוא חומר גלם עמיד מפני שיתוך ונוח לעיבוד והתקנה.

סוגים של פרגולות מאלומיניום

לא חייבים להסתפק בדגם הרגיל של הפרגולה והיום כבר אפשר לבחור פתרונות הצללה מאלומיניום לפי צרכים ספציפיים. השאלה היחידה היא מה הגודל של הגינה, או באיזה איזורים יש שטחים מוצללים. אפשר לשלב פרגולת אלומיניום תלויה עם פרגולה קבועה ולמתוח ביניהן רשת צל גדולה. פרגולות מיוצרות מפאנלים של אלומיניום מבודד והן מעוצבות בצורה של דמוי עץ. פרגולות לא דורשות תחזוקה והן מיועדות לגנים ציבוריים בכל גודל.

מלבד האמור לעיל, כיום ניתן להזמין פרגולות עם תוספת של רשת PVC. הרשת מעניקה הגנה נוספת לגנים ציבוריים והיא משנה את המראה הכללי של השטח הפתוח. פרגולות מדגם של הצללה ציבורית מותקנות בשטחים גדולים ואפשר לבנות פרגולה על עמודי בטון קיימים. השימוש באלומיניום מאפשר הקמה ובנייה של פרגולה בכל צורה. המחיר הראשוני של האלומיניום אמנם גבוה בהשוואה לעץ, אך העמידות משתלמת בטווח הארוך.