עיצוב גינות ציבוריות

למרות העובדה כי במדינת ישראל לא יורדים מספיק גשמים במהלך השנה, ויש תמיד מחסור במים עדיין יש הרבה מאד גינות ציבוריות בכל רחבי הארץ לאורכה ולרוחבה. מטבע הדברים בין שאר הדברים ניתן לומר כי גינות ציבוריות קובעות את איכות החיים של התושבים. עירייה המשקיעה בנושא של עיצוב גינות ציבוריות מרוויחה שביעות רצון גבוהה, סיפוק ובעיקר שטחים פתוחים המעלים את ערך הנדל"ן, הנכסים והקרקעות. גינות ציבוריות נפוצות בערים גדולות וקיימות גם במושבים, כפרים ואיזורים פריפריאליים. מעבר לכך, בתוך גינות אלו ניתן למצוא מגוון של אפשרויות עיצוב המבוססות בין היתר על:

  • פרחים
  • מדשאות
  • חפצי נוי
  • ריהוט
  • עצי פרי
  • עציצים
  • צמחים

שיקולים בעיצוב של גינות ציבוריות

עיצוב גינות ציבוריות דורש הקפדה על מספר שיקולים מרכזיים. בניגוד לגינה פרטית בה הדרישות של הלקוח הן בעיקר אסתטיות, בגינות ציבוריות כדאי להביא לידי ביטוי יתרונות פונקציונאליים. מצד אחד, הגינה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו לכל אורך השנה ובשעות שונות של היום. חשוב לדאוג לפתרונות קירוי והצללה, למקורות מים ולגישה נוחה עבור תינוקות, הורים לילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות. מצד שני, עיצוב גינות ציבוריות מבוסס על היכרות מקצועית עם סוגי פרחים, שתילים, עציצים ועצים. גינה ציבורית מעוצבת

אי אפשר לעצב גינה ציבורית מבלי לקחת בחשבון את נוכחות של יונים, המזיקים והחרקים. גינות ציבוריות משתרעות על פני שטחים גדולים ועצומים, אותם לא ניתן למצוא באיזורים פרטיים. העיצוב של הגינה דורש תכנון מוקדם והתייעצות עם אנשי מקצוע. יש לערב אדריכלי נוף, גננים ומומחים לשילוב עציצים ופרחים בתוך האקלים הייחודי של האיזור. בנוסף, קיים הבדל משמעותי בין עיצוב גינות ציבוריות באיזור הצפון הקר והפורח לבין עיצוב גינות דומות במרכז הלח או בדרום החם.

לסיכום, הנושא של עיצוב גינות ציבוריות הוא חלק בלתי נפרד מסגנון החיים המודרני. אזרחים המעוניינים ברמת חיים גבוהה צריכים לדאוג לגינות ציבוריות מתאימות, המתוחזקות ברמה גבוהה ותוך ניצול היתרונות הטבעיים של מדשאות, פרחים, עציצים ועוד.