עוברים לאורח חיים בריא – גינה פרטית

העידן המודרני הוא עידן בו רוב האנשים שואפים לאורח חיים בריא. אורח חיים שמערב פעילות גופנית קבועה, תפריט דיאטטי מאוזן שכולל ירקות, עשבי תיבול, פרות ומיני מזונות בריאים נוספים ושיטות להורדת הסטרס בחיים. אם גם אתם מעוניינים ליהנות מכל מה שהחיים מציעים לכם ולהישאר בריאים, הגיע הזמן ללמוד כיצד גינה פרטית יכולה לתרום רבות למטרה שלכם. הבה נתחיל..

גינת קרקע פרטית

גינת קרקע היא גינה אותה ניתן להקים בשטח הפרטי של ביתכם. כאן חשוב לשכור את שירותיהם של מעצבי גינות מומחים שימדדו את השטח, יבדקו את השיפועים של הקרקע ויעריכו את טיבה. דברים נוספים אותם חשוב לברר עם מעצב הגינות הם האם ניתן להקים גינה בה יוכלו לשהות גם בעלי החיים המתגוררים בביתכם, האם ניתן להקים גינה בה תוכלו לשתול פרחים מאותם סוגים בהם אתם מעוניינים, כמו למשל פרח הלילך, יסמין, סיגל ועוד. האם ניתן לשתול בגינה עצי פרי או להחליט על גינת ירק ממנה ניתן יהיה ליהנות מירקות שונים ועשבי תיבול, כמו למשל נענע, רוזמרין ועוד.

בנוסף, חשוב לעדכן את מעצב הגינות האם אתם מתכננים לבלות את רוב שעות הפנאי בגינה, האם אתם מתכננים לבשל ולאכול באזור הגינה והאם אתם מתכננים לארח אורחים במתחם חיצוני זה. קחו בחשבון שהגינה תמיד צריכה להתאים לכל הצרכים של המשפחה ולכן חשוב מאוד לעדכן את מעצב הגינות והגנן בדרישותיכם טרם תחילת תכנון הקמת הגינה.

מוותרים על הירקן? ירקות ופירות בגינה שלכם

אם עד היום רכשתם פירות וירקות ישירות מהחקלאי ואתם מעוניינים בגינה שתספק לכם את התוצרת בכמות אליה אתם מורגלים, חשוב שתעצרו ותקראו את השורות הבאות. הקמת גינה היא רעיון נפלא ואכן ניתן לשתול בה (וזאת בהתאם לטיב הקרקע ולתנאי שטח הגינה) עצי פרי, שיחי ירק ועוד, אך רוב הגינות לא תספקנה לכם את כל אותם ירקות ופרות אותם אתם צורכים באופן יומיומי תוך פרק זמן קצר שכן תהליך הצמיחה של אלו לוקח זמן. לכן, חשוב לקחת בחשבון שעדיין תצטרכו להשתמש בשירותיהם של אתרים או חנויות שמוכרות פרות וירקות ישירות מהשדה אל השולחן הביתי שלכם.

אז איך מקימים גינה?

הקמת גינה תערב תכנון מקדים של הגינה ולאחר מכן הכנה של הקרקע, סילוק כל הפסולת, הוצאת עשבים, יישור הקרקע ועיצוב הגובה שלה. השלב הבא יהיה פיזור דשן וקומפוסט ורק לאחר מכן הגנן יתחיל לשתול את כל אותם פרחים, צמחים ועצים בהם אתם מעוניינים ואילו אתם תוכלו ליהנות מגינה יפהפייה ושופעת. דבר אחרון אותו חשוב ליישם וזאת על מנת להבטיח התפתחות תקינה של הצמחים הוא תחזוקה קבועה של הגינה הכוללת  השקיה והזנה של הגינה. אז שיהיה לבריאות!