דשא סינטטי והשמש הארץ ישראלית

דשא סינטטי אמנם מתחמם מהר יותר בהשוואה לדשא טבעי, אך הוא עמיד מאוד בפני השמש הישראלית. אפשר להתקין את הדשא בבתים פרטיים, גינות ציבוריות, מגרשי משחקים, גני ילדים, חצרות בתי ספר ואפילו במקומות עבודה וחללים סגורים. הוא מגיב נהדר לאקלים ים תיכוני ולא דורש שום סוג של תחזוקה מיוחדת.

כמו כן, לדשא סינטטי יש עוד כמה יתרונות מיוחדים בישראל:

א. חיסכון במים – ישראל היא כידוע מדינה שנמצאת עמוק בתוך משבר מים. אחת הדרכים למנוע בזבוז מים בעת עיצוב החצר או הגינה, היא לתת עדיפות לדשא סינטטי על פני דשא טבעי. לפי מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות, דשא סינטטי חוסך במגרשי ספורט למשל 50,000 ש"ח בשנה רק כי הוא לא דורש השקיה.גינה עם דשא סינטטי

ב. התאמה למקומות שבהם לא ניתן להצמיח דשא טבעי – הוכחה נוספת להתאמה של דשא סינטטי לשמש הישראלית הוא שניתן להתקין אותו גם במקומות חשוכים או קרים במיוחד. המשמעות היא שבניגוד לדשא טבעי, דשא סינטטי מתאים לכל מקום ואין צורך להגביל את אפשרויות העיצוב או להתפשר על המראה.

ג. ללא כיסוח, דישון או ריסוס – דשא טבעי מחייב תחזוקה אינטנסיבית, בעיקר בימי הקיץ אך גם בשאר עונות השנה. האקלים הים תיכוני משפיע לרעה על הדשא הטבעי והוא לא נוח עבורו. לעומת זאת, דשא סינטטי לא דורש כיסוח, דישון או ריסוס. הוא מתוחזק ללא חומרים שמזהמים את הסביבה ומומלץ על ידי גופים אקולוגיים.

איך בוחרים דשא סינטטי?

כמובן שכדאי לקחת בחשבון את מאפייני האקלים של ארץ ישראל עוד לפני שבוחרים דשא סינטטי. יש להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבדלים בין סוגי דשא, לברר לגבי עלויות התקנה ולתת עדיפות לדשא בצפיפות גבוהה ובמגע נעים.

לסכום, דשא סינטטי מתאים מאוד לשמש הישראלית. הוא עמיד יותר בהשוואה לדשא טבעי, חוסך במים ובכסף ולא דורש דישון וריסוס.