תחזוקת גינה פרטית

אם יש לכם גינה פרטית בחצר של הבית שלכם, כדאי מאוד לדאוג לכך שהיא תתוחזק היטב! תחזוקה הולמת של הגינה, בעצם שומרת עליה תמיד מלבלבת, ירוקה ונעימה. אם הגינה לא מתוחזקת התוצאה תוך זמן קצר תהיה שהדשא כולו יצהיב, הפרחים ינבלו, והגינה תהפוך להיות מפנינת טבע לאזור מוזנח ולא נעים, שאף תתביישו להכניס אליו אורחים. לכן, אתם יכולים להשקיע בעצמכם בתחזוקה, או לפנות לגנן שיעשה זאת עבורכם – אבל בטח לא להזניח את הנושא!

מה כוללת התחזוקה?

תחזוקת הגינה

  • כיסוח הדשא – אם יש לכם דשא טבעי בגינה, כמובן שתחזוקה של הגינה כוללת כיסוח קבוע של הדשא. כך מונעים מהגבעולים לצמוח יותר מידי ולהיראות לא אחידים, מה שעלול לפגוע במראה הכללי של הגינה. זו גם הזדמנות טובה להוציא את העשבים החולים והיבשים מתוך הדשא. אם יש לכם דשא מלאכותי, מדובר פשוט על ניקיון ושטיפה של הדשא כדי לשמור עליו נקי ומטופח.
  • הקפדה על טיהור מים – שימו לב כי תחזוקת הגינה כוללת גם הקפדה על תחזוקת מערכת של טיהור מים לגינה שלכם. חשוב מאד להקפיד על הנושא של טיהור מים קודם כל בגלל ההשקיה עצמה. אם תשקו את הגינה שלכם עם מים מזוהמים – התוצאה תהיה פגיעה אנושה בכל הצומח בגינה. כמו כן, כדאי להקפיד על טיהור מים גם אם אתם משתמשים במים כדי לנקות את הגינה שלכם (למשל כדי לנקות רהיטים, דקים וכיו"ב) – כי שימוש במים מזוהמים הוא בכל מקרה לא נעים.
  • גיזום עצים – אם אתם מגדלים עצים בגינה שלכם, כמובן שהתחזוקה תכלול גם גיזום קבוע של הענפים שלהם, והקפדה על כך שהם יגדלו להיות עצים בריאים וחזקים מאד.
  • השקיה קבועה – גם זו פעולה חשובה מאד, ואף בסיסית למדי. ההשקיה היא לא רק למדשאה – אלא לכל גידול שנמצא בגינה שלכם, במינון המתאים. זה יכול גם לכלול תחזוקה למערכות השקיה אוטומטיות שיש בגינה.

יש היבטים נוספים בתחזוקה

מובן שאלו לא ההיבטים היחידים שחשוב להקפיד עליהם בתחזוקה של גינה פרטית. לכן, חובה להקפיד על הנושא ואם צריך – לפנות לאיש מקצוע.