סוגי העצים המותאמים לגידול בגינות פרטיות

כאשר אנחנו מתכננים גינה פרטית, הבחירה החשובה ביותר שלנו היא בחירת העץ

הגינה הפרטית בבית שלנו היא מרחב עם הרבה מאוד פוטנציאל עבורנו ועבור איכות החיים בבית שלנו. כאשר היא מתוכננת כראוי, ההשקעה שלנו בגינה הפרטית מחזירה את עצמה ואנחנו נהנים מאיכות חיים שקשה להתחרות איתה, ממרחב טבעי ונעים וכמובן שגם מאפשרויות אירוח נעימות במיוחד. עם זאת, הדבר תלוי בתכנון ובטיפול נכונים בגינה שלנו, וזה מתחיל בבחירה של הצמחייה הנכונה עבורנו, ובמיוחד בבחירה של העץ אותו ניטע בגינת הבית שלנו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור.

אילו עצים כדאי לנו להכיר כאשר אנחנו רוצים לתכנן את הגינה הפרטית שלנו, ומה חשוב לזכור?

 

  • איזה עץ לנטוע? כאשר אנחנו נוטעים עץ בגינה הפרטית, אנחנו רוצים שזה יהיה עץ שיחסית קל לתחזק ולטפח, שמגיע לגובה נעים של 5-8 מטרים, שמספק צל בצורה איכותית, ושלא משאיר לנו יותר מדי לכלוך ונשר על הדשא והרצפה. כעת אפשר לבחור בהתאם לצרכים ולרצונות שלנו בין עצי נוי לעצי פרי.
  • אילו עצי פרי נבחר? הבחירה שהיא ככל הנראה הפופולארית ביותר בישראל השמשית לנטיעה של עצי פרי בגינות פרטיות היא של עצי הדרים שונים. עם זאת, חשוב לזכור שהדבר מצריך לא מעט טיפול, ויתכן שדווקא עצים כמו עצי תפוחים, עצי שזיפים או אפילו עצי זית יהיו בחירה נוחה יותר עבורנו.
  • ועצי נוי – מבחינת עצי נוי המבחר הוא עצום. כמה מהעצים הפופולאריים יותר, שמספקים צל איכותי ומראה נעים במיוחד לאורך השנה הם הליגוסטרום היפני, פלפלון דמוי אלה, והאלביציה הוורודה. בכל אופן, בכל מה שנוגע לעצי נוי כדאי לראות ולהבין מה מתאים לעיצוב שלכם בטרם תקבלו החלטה.

לאחר שנטענו את העץ הנכון עבורנו, אנחנו צריכים לטפח אותו ולדאוג לו במשך שנים

 

נטיעת העץ הנכון עבורכם לא מבטיחה לכם את הגדילה האיכותית שלו ואת הפקת המרב ממנו. מדובר בהשקעה רבה שנים – שנים בהן צריך להקפיד על השקיה, על טיפוח, על גיזום עצים, על גינון מתאים – ובדרך כלל כדאי לפנות לשירותים מקצועיים בתחום בכדי להפיק את המרב.