כיצד לבחור גנן לתחזוקה שוטפת של הגינה?

תחזוקה שוטפת של הגינה מחייבת העסקת גנן. זהו איש מקצוע שמכיר את התחום ומציע מגוון רחב של שירותים עבור לקוחות פרטיים. כלי גינון חוסכים זמן והוצאות והם מסייעים לשמירה על ערך הגינה והנכס. יחד עם זאת, לא כולם יודעים איך לבחור גנן ועל מה לשים דגש כדי להבטיח תחזוקה יעילה של הגינה לאורך זמן. בדיוק בשביל זה יש כמה טיפים שאפשר לאמץ:

א. בדקו את איזורי מתן השירות – התחילו בבחירת גנן שעובד באיזור המגורים שלכם. כך לא תצטרכו להמתין הרבה זמן לבואו של הגנן, ובמקביל יתאפשר לכם גם לטפל בתקלות חמורות. נהוג לחלק את איזורי מתן השירות בתחום הגינון לצפון, שרון, תל אביב ומרכז, שפלה והנגב.

ב. ודאו שהגנן מתמחה בגינות פרטיות – תחזוקת גינה כוללת כיסוח דשא, דישון, טיפול בעצים חולים, הדברת עשבים וטיפול בעצים בוגרים. עליכם לוודא מראש שהגנן שאתם בוחרים מכיר את התחום של גינות פרטיות ומתמחה בו. שימו לב לכך שיש סוגים שונים של גננים וחלקם בוחרים להתמחות בפיתוח גינות, עיצוב גינות, שיקום וחידוש גנים ותכנון גינות. אלו שירותים שפחות מתאימים לבעלי גינות פרטיות ולכן הם גם לא מומלצים לצורך התחזוקה השוטפת.

ג. קבלו המלצות על גנן מנוסה – הניסיון של הגנן יאפשר לו לבחור בשיטת טיפוח ותחזוקה שתתאים לסוג הגינה שלכם. קבלו המלצות מחברים, בני משפחה ולקוחות קודמים ואל תתביישו לשאול את הגנן על הכשרה והסמכה. בדקו האם הגנן יודע לטפל בגינה פרטית והאם יש לו את הניסיון הנדרש לצורך תחזוקה של גינות גג, גינות פטיו, גינות ירק או אפילו גינה הידרופונית. רצוי כמובן לרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת ולפנות לגנן שמתמחה בכל סוגי הגינות, אך לעיתים שירות כזה כרוך בתוספת תשלום.

כל כמה זמן מבצעים תחזוקת גינות?

תוכלו לבחור גנן לתחזוקה שוטפת של הגינה וליהנות מהשירות שלו לאורך מספר שנים ברצף. הדגש בהיבט הזה צריך להיות על בחירה של גנן אמין, שלומד להכיר את סדר העדיפויות שלכם בתור לקוחות. באופן עקרוני, מומלץ לבצע תחזוקת גינות אחת למספר חודשים. יש להגביר את תדירות התחזוקה בחודשי החורף וגם בימים החמים של הקיץ.

נסו להפוך את הטיפול בגינה לחוויה בפני עצמה ותוכלו לגלות עולם שלם של אפשרויות. בצעו את תחזוקת הגינות לפי המלצות הגנן, אך החליפו אותו אם התוצאות לא מספיק טובות. התייעצו עם הגנן לגבי הוספת עצים חדשים, בצעו בעצמכם את עבודות התחזוקה הבסיסיות וקראו מידע באתרי האינטרנט.