עיצוב גינות פרטיות

גינה פרטית היא המקום הנעים ביותר בבית ללא כל צל של ספק. באמצעות עיצוב גינות פרטיות ניתן לשנות לחלוטין את האופי של הבית. העיצוב משפיע על איכות החיים והוא קובע כיצד ניתן לבלות עם הילדים, המשפחה או החברים. גינה היא חלק בלתי נפרד מהבית ויש לה גם משמעות כלכלית. ככל שהעיצוב יהיה מסודר, נקי ואיכותי יותר, כך יעלה ערך הנכס ובעתיד ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה.  מעבר לכך, העיצוב הוא תחביב נפוץ ביותר בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. אפשר להשתמש בעקרונות עיצוב על מנת להוסיף פרחים וצמחים שונים, להתקין מדשאות או לנצל היטב את הזמן הפנוי בסופו של דבר.

הדבר הראשון אשר כדאי לדעת על עיצוב גינות פרטיות הוא כי אין קשר בין עלות לבין תועלת. אפשר להשקיע מאות שקלים בלבד ולהשיג תוצאות מרהיבות למדי, או לחילופין להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבוע מסגרת תקציב ברורה ומדויקת. הדבר השני אשר כדאי לדעת הוא שלכל גינה יש דרישות סובייקטיביות אחרות. יש בעלי גינות אשר יעדיפו צמחי תבלין, בעוד אחרים ירצו דווקא לשלב בין גוונים שונים כאלה ואחרים של פרחי נוי.

כיצד מעצבים גינה פרטית?

בתוך גינה פרטית ניתן להביא לידי ביטוי המון אפשרויות מיוחדות: גינה פרטית

–          שתילת דשא

–          שתילת פרחים

–          שילוב עצי נוי

–          שתילת עצי פרי

–          התקנת פתרונות קירוי והצללה

–          הוספת ריהוט

המטרה העיקרית של עיצוב גינות פרטיות היא לתת מענה על צרכי הלקוחות בצורה הטובה ביותר. רצוי להתחיל בפעולות העיצוב לאחר הגדרה של מטרות, להיעזר בניסיון העבר, ולהביא בחשבון גם תנאים סביבתיים כאלה ואחרים, תנאי מזג אוויר ואופי גיאוגרפי של מקום המגורים. תושבי הצפון יכולים להרשות לעצמם להשתמש בספקטרום רחב מאוד של צמחים ופרחים שונים כאלה ואחרים, לעומת תושבי הדרום או המרכז אשר עבורם קיים טווח אפשרויות מצומצם יותר. לסיכום, כדאי לנצל את היתרונות של עיצוב גינות פרטיות ולהקפיד על תחזוקה נכונה בסופו של דבר.