עיצוב גינות יוקרה מוקפדות

גינה בבית פרטי נחשבת ללב ליבו של הבית מבחינת התחושה שהיא מעבירה לכל מי שנמצא בה. אין כמו פריחה ולבלוב של פרחים לשדר משהו נעים ויפה לעין ללא כל צל של ספק. גינות יוקרה מתאימות בעיקר לבתים פרטיים, אך בשנים האחרונות ניתן למצוא אותן גם בפנטהאוזים עם מרפסת גדולה, דירות גג ועוד. באמצעות גינות יוקרה ניתן להוסיף הרבה עניין וצבעוניות לאיכות החיים. השימוש בגינה תלוי בצרכים ובהעדפות האישיות, אולם קיימים מספר עקרונות עיצוב משותפים ואחידים.

בשלב הראשון של עיצוב גינות יוקרה מוקפדות כדאי לבחור צמחי נוי, פרחים ועצים. השילוב ביניהם יקבע במידה רבה את האופי של הגינה וניתן להשתמש בו גם על מנת להבטיח פרטיות ואינטימיות. שתילת עצים בצורה נכונה חוסכת את הצורך בפתרונות קירוי מלאכותיים, בעוד צמחי נוי ותבלין יוסיפו ריחות נעימים לגינה במהלך שהות מחוץ לבית. בשלב השני רצוי לעצב את הגינה עם גופי תאורה מתאימים, בניית דקים ופרגולות ובריכות נוי. ההשקעה הראשונית לא חייבת להיות גבוהה ורצוי לקבל החלטות לפי סוג השימוש בגינה: משחק, ישיבה, הנאה וכדומה.

דגשים בעיצוב גינות יוקרה

אלו הדגשים העיקריים שכדאי להכיר טרם עיצוב גינות יוקרה:עיצוב גינת יוקרה

א. אופי הצמחיה – רצוי להתאים את אופי הצמחיה לאופי הארכיטקטוני של הבית. כך ניתן להבטיח מראה הרמוני שילווה את בני הבית בכל מקום, וישמש אותם גם באירועים חברתיים או לצרכי אירוח.

ב. שבילים, רחבות ודרכי גישה – כדאי לבחור היטב את השבילים, הרחבות ודרכי הגישה וכך למנוע הרס צמחיה ופרחים. את השבילים יש למקם בהתאם להעדפות אישיות ובכפוף למגבלות טכניות כגון השקיה, מערכות חשמל וגופי תאורה.

ג. מערכות השקיה – קשה להקפיד על תחזוקה קבועה של גינות יוקרה באופן עצמאי. הפתרון היעיל ביותר הוא התקנת מערכות השקיה ממוחשבות, המותאמות לאופי הצמחיה בגינה ולצרכי הפרחים.

לסיכום, גינה מתוחזקת היטב יכולה לשמור על יופיה לאורך שנים. חשוב להשקיע בתכנון נכון של גינות יוקרה ולעצב אותן על פי שיקולים מקצועיים ואסתטיים.