כל מה שצריך לדעת על פרחים לעונת הקיץ

דווקא בעונת הקיץ יש שורה ארוכה של פרחים אשר מאפשרים שתילה צבעונית בחצר פרטית או ציבורית. אלו הסוגים העיקריים של פרחים לעונת הקיץ:

–          דליה

–          ברוד

–          וינקה זוחלת או זקופה

–          טגטס אמריקאי, דורנגו או צרפתי ריק

–          טורניה זקופה

–          פטוניה

–          קולאוס

באופן עקרוני, פרח עונתי עובר מסלול חיים שלם בעונה אחת. זה הוא המאפיין המשותף לכל הסוגים של פרחים אשר פורחים בעונת הקיץ. פרחים אלו נוטים לגדול, לפרוח, לייצר זרעים ולבסוף מן הסתם למות. לעומתם, צמחים רב שנתיים אינם מתים בסוף התהליך, אלא פשוט מתחילים אותו מדי שנה בשנה מחדש. במדינת ישראל נהוג לחלק את הצמחים העונתיים לשתי קבוצות עיקריות וזאת על פי הבדלי הטמפרטורות. הבחנה כזו מתאימה גם לקבוצת הפרחים, אשר נמדדת על פי הסוגים אשר מצליחים לשרוד בחודשים נובמבר עד מאי לעומת הפרחים אשר מלבלבים בחודשים אפריל עד אוקטובר.

טיפים לבחירת פרחים לעונת הקיץפרחים לקיץ

ההמלצה העיקרית היא לנסות לשלב ירקות וצמחי תבלין לצד הפרחים. כך ניתן לגוון את השימוש הרגיל בגינה, ולהפוך אותה ממקור פנאי ואסתטיקה בלבד למקום שימושי ויעיל ביותר עבורכם ללא כל צל של ספק. אפשר למקם ירקות בתוך ערוגת הפרחים העונתיים, כאשר את העניין הרב ביותר משיגים פלפלים רגילים או פלפלי נוי. גם חצילים או עגבניות שרי אשר מטפסים על חצובת במבוק יכולים להשיג את המטרה ללא כל עוררין.

מבחינת מטפסים, ההמלצה היא על פי רוב להתחיל עם אפונה ריחנית וכובע נזיר גדול. אלו משמשים כמטפסים גם בעונת החורף אך גם בעונת הקיץ הם מוסיפים מימד של גובה לערוגת הפרחים העונתיים. שילוב של כמה מטפסים יחד מומלץ על ידי רוב הגננים ומעצבי הגינות, אך לכל בעל גינה יכולות להיות העדפות אחרות מטבע הדברים. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא את הזן של פרחים לעונת הקיץ, ולהתאים ביניהם לבין מזג האוויר הים תיכוני אשר מתאפיין בלחות ובטמפרטורות גבוהות למדי.