היתרונות של פרחים רב עונתיים

אין זה סוד כי גינה פורחת וצומחת היא אחד מן הדברים היפים והמרעננים ביותר עבור אנשים בארץ וברחבי העולם כולו. גינה יכולה להכיל זנים שונים של פרחים וביניהם גם פרחים רב עונתיים. באמצעות פרחים רב עונתיים ניתן להשיג משטחים צבעוניים, מגוונים ומרהיבים לכל אורך השנה. בניגוד לסוגים אחרים של פרחים, זנים רב עונתיים אינם מוגבלים רק לעונות המעבר, לתקופות חמות או לתקופות קרות. הם אידיאליים בגינות ציבוריות ופרטיות, יש להם ערך אסתטי מרשים וניתן לשתול אותם גם באופן עצמאי אם רוצים בכך.

אפשר לזהות את הקבוצה של פרחים רב עונתיים לפי המאפיינים הבאים:

א. צבעים – יש מגוון רחב יחסית של פרחים הדורשים מרחב התפרסות של עד חצי מטר.

ב. חיסכון – פרחים רב עונתיים לא דורשים כמויות גדולות של מים ולכן הם חסכוניים מבחינת הוצאות תחזוקה ושימור.

ג. קטלוג – הקטלוג של הפרחים כולל ביגוניה, גזניה קיס וגזניה גזו, ציפורן סיני קורונה, ציפורן סיני טולסטאר ועוד.

המלצות לשילוב פרחים רב עונתיים בתוך הגינה

תכנון גינה תוך שימוש בסוגים שונים של פרחים מחייב התייחסות לצרכים שלהם. את רוב שטח הגינה רצוי להקצות עבור פרחים רב עונתיים, כאשר בסמוך לשבילים או בתוך העציצים פרחים צבעונייםניתן לשלב פרחים עונתיים בלבד. בצורה כזו ניתן להשיג מגוון ועושר צבעוני יוצא דופן. מעבר לכך, אין להתבלבל בין פרחים וצמחים רב עונתיים לבין צמחים רב שנתיים. האחרונים חוזרים לפרוח שנה אחר שנה ולכן הם עמידים, לעומת זנים רב עונתיים הפורחים כל השנה אך לאחר מכן קמלים ומתים.

על מנת לתחזק את הפרחים יש לגזום גבעולים חלשים ולהקפיד על אספקה נכונה של מים. אפשר לשתול חלק מהפרחים בתוך אדנית ועציצים, אולם הרוב מתאימים דווקא לשתילה על הקרקע. לכל פרח יש כמות השקיה ושמש שונה ולכן חשו בלבדוק את הדרישות לפני השתילה וההשקעה הכספית. הקפדה על העקרונות הללו תבטיח מיצוי אופטימאלי של הפרחים בתוך הגינה הפרטית, החצר או השטח הציבורי מסביב לבית.